İmplant Diş Nedir?

İmplantı basit bir şekilde tanımlamak gerekirse eksik dişlerin yerine onların işlevlerini yerine getirmesi için yapılan ve çene kemiğine yerleştirilen yapay diş köküdür. İmplantlar estetik görüntü olarak sıkıntı yaratmazlar. İmplantın yapı maddesi çoğunlukla titanyumdur.

Çok ileri teknoloji ile üretimleri yapılan implantlar vida şeklindedirler. İmplantlar şu isimlerle de anılırlar; implantat, implante, çakma diş, vida diş, vidalı diş.

İmplant Diş Fiyatları

İmplant ile tedavi güvenli ve uzun ömürlü müdür?

İmplant güvenli bir tedavi yöntemidir. İmplant uygulamasının güvenilirliği onu uygulayacak diş hekiminin bilgi birikimi ve tecrübeleri ile de ilgilidir. İmplantlar çok uzun ömürlüdürler. Hatta bir çok marka ömür boyu kullanım garantisi vermektedir. İmplantların uzun ömürlü oldukları günümüzde kabul edilmiş durumdadır. Piyasada 45 – 50 yılı aşkın bir süredir bulunan implant markalarının yanında yeni çıkmış olan implant markaları da vardır.

Diş implantı,eksik dişlerin fonksiyon ve estetiğini tekrar sağlamak amacıyla eksik dişlerin olduğu bölgedeki çene kemiğine yerleştirilen yapay diş kökleridir. Sıklıkla titanyumdan yapılır. Biyo uyumluluğu (doku uyumu) mükemmel olan bir metaldir. Bu nedenle”doku reddinden”söz edilemez. İmplant diş her yaşta uygulanabilir. Erişkinler için üst yaş sınırı yoktur. Genel sağlık durumu iyi olan herkese uygulanabilir.

Operasyon lokal(bölgesel)anestezi altında hiçbir ağrı ve acı duyulmadan yapılmaktadır. Tek diş eksikliğinde ve çok sayıdaki diş eksikliğinde uygulanır. İmplant uygulanacak bölgedeki kemik genişliği ve yüksekliği önemlidir çünkü implantlar belli bir genişlik ve yüksekliğe sahiptir. Kemik eksikliği varsa uygulanacak bölgeye kemik ekleme ve yumuşak doku greftleme teknikleri kullanmak gerekebilir. Kemikte uygun aletlerle ve teknikle implantın yerleştirileceği yuva açılır. İmplant özel aletlerle yuvaya yerleştirilir; implantın üzeri dikişle kapatılır.Ameliyat sonrası diş çekiminden sonraki ağrıya benzer bir ağrı olabilir. Ağrı, ödem (şişlik), enflamasyon gibi komplikasyonları önlemek için antibiyotik ve ağrı kesici tedavisi uygulanır.

İmplant yerleştirildikten sonra kemikle bütünleşmesi için belli bir zaman geçmesi gerekmektedir. Bu süre 3 -6 ay arasında değişir. Bu süre içerisinde gerekirse hastaya geçici dişler yapılabilir. Kemikle kaynaması tamamlandıktan sonra implant üzerine diş eksikliği sayısına göre Sabit Diş Protezi veya Hareketli Diş Protezi uygulanır. İmplant üzerine sıkıca yapıştırılarak ya da vidalanarak yapılan sabit diş protezleri hastaya gerçek diş konforu sağlar. Total diş eksikliği mevcutsa temizlik amacı ile hastanın istediği zaman takıp çıkarabileceği hareketli diş protezi yapılır.

Her hastaya implant uygulanabilir mi?

Dental implantların uygulanabilmesi için çenedeki kemik yapısının buna uygun olması gerekmektedir. Çünkü implantlar belli bir genişliğe ve yüksekliğe sahiptirler. İmplant uygulanacak olan hastanın kemik yapısı da bu implantı taşıyabilecek kadar genişliğe ve yüksekliğe sahip olmalıdır. Hastanın kemik yapısının uygunluğu implant başarısını olumlu yönde etkiler. Eğer ki hastanın kemik eksikliği varsa uygulanacak bazı kemik ekleme ve yumuşak doku greftleme teknikleri ile hastanın kemik yapısı implant yapılmasına uygun hale getirilebilir. İmplant yaptırmak isteyen vakaların sağlık durumlarında herhangi bir sorun yoksa implant yaptırmanın yaş sınırı yoktur. Ancak çok genç yaştaki vakalarda hastanın ergenlik çağını tamamlamış olması şartı aranmaktadır.

Hangi durumlarda implant yapılır?

İmplant uygulamaları bir dizi karmaşık ve uzun süreli işlemleri gerektirir.Dolayısıyla rutin diş hekimi hizmetlerinden daha yüksek bir harcama gerektirirler.İmplant tedavileri tamamlanan hastalarda yapılan bir araştırmada, hastalar yaptıkları yatırımın karşılığını aldıklarını ve gerekirse aynı şeyi tekrar yaptıracaklarını belirtmişlerdir. İmplant tedavisinin ücreti kullanılan implant malzemesinin kalitesine, uygulanan implant tekniğine göre değişiklik göstermektedir.

İmplant Diş

İmplant diş eksikliğinde kullanılabilir mi?

İmplantların yerleştirilmesi için uygun miktarda kemik bulunuyorsa implant tek diş için veya birden faza diş için uygulanabilir. İmplantın yapılabilmesi için herhangi bir engel teşkil etmeyen her diş eksikliğinde implant uygulanabilir.

İmplant tedavisi hangi vak’alarda ne avantajlar sunar?

• Alt çenede tamamen dişlerini kaybedip protez taşıyan hastalar: Bu hastalar protezin hareketine bağlı olarak sürekli ağrıdan (vuruk) ve iyi çiğneyememekten şikayetçidirler. Bu şikayet zaman içinde proteze destek olan kemik dokunun erimesi ile daha da artar hale gelir. Bu tip hastalarda implant tedavisi yukarıdaki tüm şikayetleri ortadan kaldırdığı gibi kemiğin erimesini de durdurmaktadır.
  • Üst çenede tamamen dişlerini kaybedip protez taşıyan hastalar: Üst protezler alt çene protezlerine oranla daha stabil olsalar da protezin damağı kapatan tasarımı tat alma duygusunu azaltıp mide bulantısına neden olabilmektedir.
  • Alt ya da üst çenede dişlerinin bir kısmını kaybetmiş hastalar: Bu hastaların şikayeti kancalarla tutunan protezin çirkin görüntüsü, ya da köprü yapılabilmesi için sağlam dişlerini kestirme zorunluluğu olarak sayılabilir.
  • Tek dişini kaybetmiş hastalar: Bu hastalar tek bir dişin restorasyonu için en az komşu iki dişi feda etmek zorunda olan hastalardır. Tek bir implant’ın yerleştirilmesi komşu dişleri kurtardığı gibi daha estetik ve fonksiyonel sonuçların ortaya çıkmasına da neden olur.

İmplant Cerrahisi

Diğer tüm tedaviler tamamlandıktan sonra implant cerrahisi için tarih belirlenir. Kullanmanız gereken ilaçlar konusunda cerrahiden önce bilgilendirileceksiniz. İmplant cerrahisi çoğu zaman lokal anastezi altında, ve sanıldığının aksine nazik bir cerrahi teknikle gerçekleşir. Aşırı heyecan duyan veya korkusunu yenemeyen hastalarımızda cerrahi işlemler bilinçli uyku hali oluşturan sedasyon anastezisi altında gerçekleştirilir. Bu durumda hasta hiçbir rahatsızlık duymaz ve işlem hakkında hafızasında hiçbir olumsuz anı kalmaz.

İmplant Cerrahi Aşama